George Roussos

Αν δεν υπήρχαν οι δημιουργοί να μας χαρίσουν με την φαντασία και την τέχνη τους όλα αυτά τα κόμικ που αγαπάμε, αναρωτιέμαι τι θα  χάναμε αλλά και τι θα κάναμε. Το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε λοιπόν για αυτά που μας προσφέρουν, είναι να πούμε ένα ευχαριστώ με την μορφή κάποιον παρουσιάσεων - αναφορών. Σε αρκετές κουβέντες περί 9 τέχνης έχει τεθεί το θέμα περί Ελλήνων δημιουργών και αν κάποιος από αυτούς έχει καταφέρει να κάνει καριέρα στα Αμερικανικά κόμικς. Σήμερα λοιπόν επέλεξα έναν σχεδιαστή Ελληνικής καταγωγής  ,γνωστό για την συμμετοχή του στην ομάδα της Silver age  του κορυφαίου Jack Kirby ως μελανογράφο αλλά και όχι μόνο.Είναι ένας από τους μεγαλύτερους εργάτες των Αμερικανικών Super Hero comics και ένας από τους ανθρώπους που βοήθησε  με τα μελάνια του να χτιστεί η  χρυσή εποχή της εταιρείας  κολοσσό των κόμικς που ονομάζεται Marvel.
 Το όνομα του είναι George Roussos.Συχνά υπέγραφε και με  το ψευδώνυμο  George Bell ενώ οι φίλοι και οι συνεργάτες του τον αποκαλούσαν χαϊδευτικά ''Inky''. Nick name που του απέδωσε ο σχεδιαστής Bob Wood.Γεννήθηκε στις 20 Φεβρουαρίου του 1915 στην Washington της Αμερικής.Γιός του William και της Ελένης Roussos.Από μικρό παιδί  έμεινε ορφανός και  έτσι μεγάλωσε στο Orphan Asylum του Brooklyn της Νέας Υόρκης. Η πρώτη του επαφή με το σχέδιο έγινε όταν ξεκίνησε να ζωγραφίζει comic stips για την σχολική εφημερίδα του 125ου  public School του Queens που πήγαινε. Το 1939 πιάνει την πρώτη του δουλειά κάνοντας lettering στην Ισπανική εκδοχή της σειράς Ripley's believe it or not. To 1940 απαντάει μαζί με άλλους 60 υποψήφιους στην αγγελία που ζητούσε βοηθούς για την σειρά Batman της DC comics.  Ο Bob Kane και ο Bill Finger των προσλαμβάνουν για να βοηθάει τον σχεδιαστή Jerry Robinson στα καρέ του Batman. Εκεί ζωγραφίζει backgrounds, σκιτσάρει  και σχεδιάζει τα babbles των διαλόγων. Στην συνέχεια δούλεψε και σε άλλους τίτλους όπως το Vigilante, Superman, Starman και Johny Quick. Η πιο αξιοσημείωτη δουλειά όμως που έκανε στην DC ήταν στο ''Air Wave'' όπου πειραματίστηκε χρησιμοποιώντας μόνο τόνους του γκρί .
Την δεκαετία του 40 εργάστηκε σε πολλές εταιρείες όπως η Timely Comics (πρίν μετονομαστεί σε  Atlas το 50 και Marvel το 60), την Avon Publications, Fiction House κ.α.  Μετά από μια προσπάθεια να δημιουργήσει την δική του σχολή μαζί με τον Mort Meskin που δεν απέδωσε, ξαναγύρισε στα κόμικ των εφημερίδων και εκεί εργάστηκε επάνω στα ''The Lone ranger, Judge Parker, The Phantom,  και Flash Gordon ενώ πρότεινε στις εφημερίδες και στους εκδοτικούς οίκους δικά του κόμικ όπως το επιστημονικής φαντασίας 2001 A.D (το 1945 20 χρόνια πριν την ταινία), το αρχαιολογικό Azeena, και το Transisto. Δυστυχώς για εμάς, κανένα δεν βγήκε στο φώς της δημοσιότητας. Και την δεκαετία του 50 δούλεψε σε πολλές εταιρείες  όπως η Crestwood, EC, St. Johns,  Atlas . To 1964 επιστρέφει στην Atlas που πλέον ονομάζεται Marvel.Εκεί ο Jack Kirby και ο Stan Lee βρίσκουν στο πρόσωπο του αυτό ακριβώς που έψαχναν. Ένα γρήγορο και προσαρμοστικό μελανογράφο. Το στύλ του ήταν τραχύ, με αρκετό μαύρο χρώμα αλλά με έντονες και εντυπωσιακές χρωματικές αντιθέσεις. Ότι έπρεπε για τους Super heroes εκείνης της εποχής. Το όνομα του ή το ψευδώνυμο George Bell φιγουράρει σε αρκετά από τα καλύτερα και πιο συλλεκτικά εξώφυλλα της εταιρείας. Η αίσθηση των χρωμάτων που απορρέει η δουλειά του, κατά κοινή ομολoγία ανανέωσε το ύφος της εταιρείας.
Avengers # 4  Σχέδιο Jack Kirby & Μελάνια George Roussos    
Μετά από χρονια δουλειάς στην Marvel, το 1972 αποχωρεί και πηγαίνει στην Ιn -House artists, όπου ξεκινάει μια δεύτερη καριέρα επάνω στα κόμικς από ένα πιο διευθυντικό πόστο. Μέχρι τον θάνατο του το 2000 δεν σταμάτησε να χρωματίζει με το χέρι κάποιες φορές, ακόμα και όταν την δεκαετία του 90 το computer coloring μπήκε για τα καλά στην βιομηχανία της 9 τέχνης. Για 60 ολόκληρα χρόνια δούλεψε σχεδόν για κάθε γνωστή εταιρεία, από κάθε πλευρά της δημιουργίας ενός κόμικ και συνέβαλε ουσιαστικά στην δημιουργία ενός απο τα μεγαλύτερα comic Trademarks .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου